فانوس تاریکی

فقط واسه تاریکی هایی که تو زندگیمون وجود داره

فانوس تاریکی

فقط واسه تاریکی هایی که تو زندگیمون وجود داره

على را بشارت ده که شیعیان مطیع و عاصیش اهل بهشتند


شیعه

عمادالدین طبرى در کتاب "بشارة المصطفى" نقل مى کند روزى پیغمبر اکرم(صلى الله علیه و آله و سلم ) بسیار شاد و خرم بر امیرالمؤ منین(علیه السلام )وارد شد و بر او سلام کرد و جواب شنید. آنگاه على (علیه السلام ) عرض ‍ کرد یا رسول الله! هیچگاه ندیده بودم مانند امروز شاد و خرم باشید. فرمود آمده ام تو را بشارت دهم. یا على در این ساعت جبرئیل بر من نازل شد، گفت خداى سلامت مى رساند و مى گوید على را بشارت ده که شیعیان مطیع و عاصیش اهل بهشتند. همین که على (علیه السلام ) این سخن را شنید به سجده افتاد آنگاه دست بسوى آسمان دراز نموده عرض کرد:

پروردگارا! گواه باش بر من که نیمى از حسنات خود را به شیعیانم بخشیدم . امام حسن (علیه السلام ) نیز همین کار را کرد. امام حسین (علیه السلام ) هم گفت خدایا گواه باش من هم نصف حسنات خود را به شیعیان پدرم بخشیدم .

پیغمبر اکرم (صلى الله علیه و آله و سلم ) فرمود شما از من سخاوتمندتر نیستید من نیز نیمى از حسنات خود را به شیعیان على بخشیدم . خداوند خطاب کرد: کرم شما از من بیشتر نیست من تمام گناهان شیعیان على را بخشیدم و آمرزیدم .

                              من میر فلک فقرم و عشق است عسکرم   

                                                           ارض است سیرگاه و سماوات لشکرم

 

آلـــــــوده ام اگــــــر بـــکـــثـــــافــــــات معــصـیت

 

آســـوده ام چـــــو مـــن ز مــحـبان حیدرم

  بــــا دوســتـــــى حیــــــدر و اولــــــاد او مـــــــرا

 

کـــى خــــوف بـــاشد ز مجــازات محشرم

زاهـــــد تـــــــو بـــــا ولاى علــــى زر چه مى کنى

 

تـــخـــویــفـــم از جــهـــنــم و احراق آذرم

وز رسـتــخیـــز خـــــــوف نــــبــــــاشد مـــرا بــدل

 

شـــافع علـــى بـــود چـــو بـه درگاه داورم

امـــروز در دلــــم چـــــــو بـــــــود مـــــهر مـرتضى

 

در روز حــــشـــر عـــرش شود سایه سرم

فـردا چـــو سـر ز خــاک بـــــر آرم مــــن اى ودود

 

دستـــم رســــان بــــدامـــن آل پــیــمبرم

 یا رب گواه باش که از نسل فاطمه (علیها السلام)

 

هفت است و چهار سرور و هادى و رهبرم

جـــــز بـــر امــــام غائــــب وحـــى ، پور عسکرى

 

پــیــــرى و مـــرشـــدى نـبــود هیچ در برم

یــــا رب ز جـــــرم و معـــصیـــتم درگذر که نیست

 

 غــیــــر از امیــــد عـفــــو تـــو امید دیگرم 2

 

                  



1.  روضات الجنات ، ص 591

2. آگاه شویم، ج1

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد