فانوس تاریکی

فقط واسه تاریکی هایی که تو زندگیمون وجود داره

فانوس تاریکی

فقط واسه تاریکی هایی که تو زندگیمون وجود داره

جی اف و بی اف


1925_13.jpg




سلام.من دختری 20 ساله هستم. 9 ماه پیش با پسری در چت روم دوست شدم، از هم دیگه خوشمون اومد، چند بار درباره روابط جنسی که دوست داریم با هم صحبت کردیم. و چند باری به هم دست دادیم.اون پسر خوبی است و منو خیلی دوست داره ولی من سرد شدم.خیلی به خاطر این دو اشتباهم گریه کردم. خیلی به خدا التماس کردم ببخشتم ولی نمیبخشه، حالا به نظر شما خدا می بخشه؟

اول این که در مورد پسر نوشته بودید که از لحاظ اخلاقی خوب است باید عرض کنم پسری که باب گفتگو و دوستی را با دختری باز می کند حد اقلش این است که بگوییم در مسائل شهوانی که یکی از قطب های مهم زندگی است اخلاقش بسیار ضعیف است و راه انحرافی و دوستی با جنس مخالف که بسیار خطرناک است را انتخاب کرده است همان گونه که شما نوشته اید چند بار هم با هم دست داده اید و در مسائل جنسی با هم صحبت کرده اید که این بسیار خطرناک است چون شروع فرو رفتن در مسائل جنسی و بی حیایی ابتدا از سخن گفتن شروع می شود و به مرور زمان به مسائل دیگری می رسد و اصلا گفتگوی دو شخصی که با هم نا محرم هستند در مکانی خلوت که دیگران نمی توانند وارد شود قطعا نفر سوم این گفتگو شیطان است که ممکن است این گفتگو حضوری باشد و یا در چت و اس ام اس و ...و شیطان وقتی وارد شد راه های انحراف جنسی را به طرفین پیشنهاد می کند و هوای نفس و ...پس هر چه سریع تر باید از این گونه خلوت ها و گفتگو ها کناره گیری کنید و اگر دوست داری با این پسر باشید باید روند خواستگاری و بعد عقد«دائم یا موقت »را در پیش بگیرید..

مطمئن باشید دوستی با جنس مخالف اصلا به صلاح نیست و همان گونه که می دانید غریزه جنسی  از نیرومندترین غرایز در وجود انسان است که بسیاری  از رفتارهای  آدمی را شکل می‌دهد.

در نتیجه  هر عاملى که موجب تحریک انگیزه‌هاى شهوانى در جامعه گردد و به آرامش روحى و روانى و عفت عمومى، صدمه وارد کند، موردتأیید اسلام نیست. اسلام می‌خواهد انواع لذت‌های جنسی در محیط و درون خانواده شکل گیرد واز این طریق آرامش روحی و روانی و پیوند‌های عاطفی نیز برقرار بماند و با طرح آن در محیط جامعه به پیوند خانواده و اجتماع آسیب وارد نشود.

به جهت میل شدید جنسی گاهی اوقات بی آنکه دختر و پسر(به خصوص دختران ) بخواهند، در وضعی قرار می‌گیرند که حتی اراده خود را از دست می‌دهند و دیگر نمی توانند از ارتباط جنسی  خودداری  کنند و ناخود آگاه و بی آنکه بخواهند، کم کم در آن اوضاع بدون بازگشت قرار می‌گیرند و زمانی متوجه می‌شوند که کار از کار گذشته است، یعنی با فراهم شدن اوضاع دیگر، جلوگیری از آن بسیار سخت و دشوار است، به خصوص آنکه پسران فریبکار و متاسفانه حرفه‌ای در فریب دختران جوان در این موارد، شیاد و تردست هستند، پس چرا نباید این جریان را از سرچشمه بست ؟ به همین دلیل در اسلام حتی خلوت کردن زن و مرد (دختر و پسر) نامحرم در مکانی که رفت و آمد نباشد، حرام و گناه است..پس اگر آن پسر شما را دوست دارد و می خواهد با شما زندگی کند ازش بخواهید که به خواستکاری شما بیاد و شما هم به عقد او در بیایید و به این وسیله از بودن در کنار هم لذت ببرید...
اما قسمت دوم سوال شما:«به خدا التماس کردم ببخشتم ولی نمیبخشه. به بزرگی خودش قسم میدونم اشتباه کردم و نامحرم بود ولی... .انقد ناراحتم عفت و پاکیم از بین رفته.»

اول این که شما از کجا می دونید خدا شما را نبخشیده است؟ همین که شما متوجه اشتباه خود شده اید و به خاطرش گریه می کنید و از خدا عذر خواهی می کنید دلیل بر این است که خداوند به شما توجه و دوستتان دارد و این  را هم بدانید که اگر شما از این گونه دوستی دست بردارید خداوند هم بخشنده و مهربان است،همان گونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید: آیا نمی دانستند که فقط خداوند توبه را از بندگانش می پذیرد و صدقات را می گیرد و خداوند توبه پذیر مهربان است«1»

شما خیال می کنید چون مرتکب این گناهان شده اید دیگر خدا شما را نمی بخشد در حالی که خداوند از برگشت بندگانش بسیار خوشحال می شود همانند شخصی که عقیم است و بچه دار نمی شود و بعد از مدتی به او خبر می دهند که خداوند به تو فرزندی عنایت می کند این شخص چقدر خوشحال می شود؟ خداوند نیز از برگشت بندگانش این قدر خوشحال می شود همان گونه که در روایتی از رسول اکرم نقل شده است که حضرت می فرماید: خداوند بر اثر توبه بنده اش خوشحال تر است از کسی که عقیم بوده، بچه دار شده و از کسی که گمشدة خویش را یافته و از تشنه ای که به آب رسیده است«2»

شما به خاطر گناهانی که انجام داده اید و بر اثر این گناهان نا امید شده اید و شخصیت خودتان را از دست داده اید در حالی که خداوند بندگانش را دوست دارد ولو این که مدتی راه را اشتباه رفته باشند همان گونه که خداوند در قرآن کریم می فرماید: بگو ای بندگان من که بر خود اسراف و ستم کرده اید! از رحمت خداوند نومید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد، به درستی که خداوند بخشنده مهربان است. و به درگاه پروردگارتان باز گردید و در برابر او تسلیم شوید، پیش از آنکه عذاب به سراغ شما آید، سپس از سوی هیچ کس یاری نشوید.«3»

اول این که از این پسر کناره گیری کنید و مطمئن باشید که اگر کسی ایمان به خدا داشته باشد و شما را دوست داشته باشد از این راه وارد نمی شود بلکه به خواستگاری شما می آید و در یک مراسم عقد شما را به همسری انتخاب می کند.

و همچنین اگر شما این راه را اشتباه رفته اید و با این پسر طرح دوستی ریخته اید و با او دست داده اید گناهان بزرگی را مرتکب شده اید ولی خداوند بخشنده و مهربان است و اگر شما توبه کنید و قید این دوستی را بزنید و دیگر هیچ گونه ارتباطی با او نداشته باشید مطمئن باشید که خداوند بخشنده و مهربان است.

منابع:

1: اَلَم یَعلَمُوا أَنَّ اللهَ هُوَ یَقبَلُ التَّوبَةَ عَن عِبادِهِ وَ یَأخُذُ الصَّدَقاتِ وَ أَنَّ اللهَ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحِیمُ« توبه آیه 104»
2: اللهُ أَفرَحُ بِتَوبَةِ عَبدِهِ مِنَ العَقِیمِ الْوَالِدِ وَ مِنَ الضَّالِ الواجِدِ وَ مِنَ الظَّمانِ الوارِدِ «میزان الحکمه ح 2124.»
3: قُل یا عِبادِیَ الَّذینَ أَسْرَفُوا عَلیَ أَنْفُسِهِم لاتَقنَطُوا مِن رَحمَةِ اللهِ إِنَّ اللهَ یَغفِرُ الذُّنُوبَ جَمِیعاً إِنَّهُ هُوَ الغَفُورُ الرَّحِیمُ وَ أَنِیبُوا إِلی رَبِّکُم وَ أَسلِمُوا لَهُ مِن قَبلِ أن یَأتِیَکُم العَذابُ ثُمَّ لاتُنصَرُونَ«زمر آیه 54.»